Supermarkt Inventarisatie om Derving te Identificeren

Sainsbury's is een van de grootste foodretailers en heeft meer dan 1100 winkels in de UK, met meer dan 90.000 producten beschikbaar voor klanten. Een van de toonaangevende retailers in de UK op het gebied van voedsel, kleding, algemene koopwaar en financiële diensten.

BEHOEFTE
Sainsbury’s was op zoek naar een betrouwbaar inventarisatiebedrijf omdat ze:

  • Inzicht nodig hadden in het derving niveau
  • Nauwkeurigheid vereisten van alle gegevensverzameling
  • Behoefte hadden aan een strategisch plan om de compliance in alle winkels te controleren
  • Behoefte hadden aan een onafhankelijke en verifieerbare inventarisatie van alle voorraad

OPLOSSING
Sainsbury’s besloot samen te werken met RGIS om de complete inventarisatie voor alle winkels in de UK te verzorgen. De vereiste van Sainsbury’s waren:

  • Inventarisaties voor meer dan 1.100 winkels
  • Winkelpersoneel moest getraind worden om de inventarisatie voor te bereiden en hoe de data geregistreerd zou worden
  • Onderzoeken wat de beste manier was om derving te reduceren
  • Product rapportages moesten in realtime worden gegenereerd
  • Analyse van zowel magazijnen als verkoopvloer was vereist

RESULTATEN
Door het uitbesteden van de inventarisaties behaalde de Sainsbury’s de volgende resultaten:

  • Alle winkels van Sainsbury’s zijn geïnventariseerd
  • Nauwkeurige realtime rapportages van voorraad derving per regio, winkel, afdeling en product
  • Sainsbury’s werd consequent nummer één in ‘Beste productbeschikbaarheid’ in The Grocer Magazine
  • Goed voor 2 miljard euro aan voorraad in ongeveer 1.500 inventarisaties per jaar
  • Sainsbury’s verhoogde de brutowinst door minder derving en een stijgende omzet door betere productbeschikbaarheid