Vaste Activa-Telling in Kantoren en Productielocaties

Een FMCG-bedrijf dat actief is in ongeveer 60 landen, bekend om zijn gezondheids-, hygiëne- en thuisproducten, moest inzicht krijgen in welke activa zich in de kantoorgebouwen en ook binnen de productiefaciliteit bevonden.

BEHOEFTE

Het FMCG-Bedrijf werkte samen met RGIS om te onderzoeken welke activa de klant in elk kantoorgebouw en elk gebouw binnen de productielocatie had, zodat het bedrijf het activaregister kon bijwerken. De klant de volgende gegevens nodig:

  • Er moest een nauwkeurige activacontrole uitgevoerd worden op een professionele manier
  • Controles voor twee kantoorgebouwen en de belangrijkste productiegebouwen. Dit omvatte meer dan twaalf laboratoria, magazijnen en kantoren binnen de productielocatie
  • Alle items moesten geteld worden en voorzien te worden van een unieke identificatiecode
  • Inzicht in de locatie waar de vaste activa zich bevonden
  • Inzicht krijgen in de tekorten en overtallige activa

OPLOSSING

RGIS werkte samen met het FMCG- bedrijf om het volledige aantal activa te voltooien.

  • In de 2 kantoorgebouwen werden 2 teams van 2 getrainde RGIS-medewerkers ingezet. Op de productie locaties werden 4 teams van 2 getrainde RGIS-medewerkers ingezet. Alle teams voerden en onafhankelijke en accurate activa registratie uit
  • Alle activa die niet voorzien waren van een barcode zijn door de RGIS-medewerkers voorzien van een tijdelijke barcode
  • De verzamelde data bestond uit inventarisnummers, modellen, producenten, serienummers, kwaliteit en kwantiteit van activa
  • 45% van de activa was gloednieuw en moest volledig worden beschreven en getagd om het register van vaste activa voor de klant te updaten
  • De nieuwe activa moesten ook worden onderverdeeld in verschillende business units en kostenplaatsen. Dit proces duurde 10 dagen, wat resulteerde in het verzamelen van gegevens van 4.500 activa
  • Er zijn nieuwe barcodes gemaakt, welke de tijdelijk aangebrachte barcodes hebben vervangen
  • Er is een verschillenrapportage van de activa gemaakt voor de klant om tekorten en overtollige activa inzichtelijk te maken

RESULTATEN

Het FMCG- bedrijf voor ontdekte dat samenwerking met RGIS betekende dat de tijd, moeite en kosten voor het bestellen van overtollige activa waren geëlimineerd. De klant heeft de volgende inzichten verkregen:

  • Hoe gemakkelijk nieuwe data toe te voegen of wijzigingen door te voeren in de nieuwe data van de activa registratie
  • Het matchen van nieuwe activa met bijbehorende business units
  • Inzicht in de tekorten in de meest waardevolle activa van het bedrijf
  • Een kostenbesparing doordat bekend was welke activa zich op welke locatie bevond en welke aantallen aanwezig waren konden benodigde activa intern verplaatst worden naar locaties waar ze nodig waren in plaats van dat er nieuwe activa werden besteld
  • Het activa registratie project zorgde ervoor dat ontbrekende activa kon worden geïdentificeerd