Hoe verbeter je de Order Picking Nauwkeurighed

Order picking accuracy

In elk bedrijf heb je strikte tijdslimiten bij het ontvangen van een order, het verwerken en het verzenden naar de klant. Als een klant zijn bestelling te laat ontvangt of het verkeerde product geleverd krijgt, leidt dat er uiteindelijk toe dat een klant een volgende bestelling elders kan doen. Uw bedrijf moet de order picking nauwkeurigheid maximaliseren zodat het juiste product op tijd naar de juiste klant verstuurd wordt.

  • De processen voor picking en verpakking moeten volledig gedocumenteerd worden zonder vergissingen of tegenstrijdigheden omdat medewerkers in het pakhuis zich hieraan moeten houden.
  • Zorg ervoor dat SKU’s niet door elkaar raken. Als een picker meerdere SKUs moet doorzoeken kost dit kostbare pick tijd – zorg er dan ook voor dat elke SKU een eigen locatie heeft.
  • Communiceer regelmatig met de pakhuis medewerkers over problemen of vergissingen die zich hebben voorgedaan, de redenen erachter, en hoe ze in de toekomst te voorkomen.
  • Het aangeven van de fouten of nauwkeurigheidspercentages op individueel en groepsniveau kan duidelijk maken wie hun werk goed uitvoeren. Deze personen kunnen eventueel anderen met meer fouten en lagere nauwkeurigheid helpen zich te verbeteren.
  • Controleer alle papieren van artikelen die het pakhuis binnenkomen of verlaten, twee of drie keer.
  • Zorg voor 100% productbeschikbaarheid met een compleet voorraadbeheersysteem zodat een picker geen tijd verspilt met het zoeken naar een artikel dat niet voorradig is.
  • Wees zorgvuldig met de locaties van SKUs binnen een pakhuis. Zorg ervoor dat gewilde artikelen niet op moeilijk bereikbare plekken staan. Houd ze op de begane grond.

Pick nauwkeurigheid is van belang voor elk bedrijf. Met de richtlijnen hierboven kunnen bestellingen nauwkeurig vervuld en op tijd bezorgd worden. Tevreden klanten die het juiste product op tijd ontvangen zullen eerder bereid zijn om met hetzelfde bedrijf zaken te blijven doen.