Inventaris Nauwkeurigheid Onderzoek

Pallet truck with carton boxes

Het ECR (Efficiënt Consumer Respons) startte en onderzoek om te beoordelen hoe belangrijk het is om over nauwkeurige voorraadgegevens te beschikken. Het onderzoek was bedoeld om de volgende drie belangrijke vragen te beantwoorden:

1) In hoeverre zijn de voorraadgegevens van de retailers onjuist?

2) Hoe verslechtert de nauwkeurigheid van voorraadgegevens in de loop van de tijd?

3) Hoe beïnvloedt een verbetering van de voorraadgegevens de omzet?

Gedurende het onderzoek bestond een nauwe samenwerking met zeven retailers die bevestigen dan 60% van de voorraadgegevens niet correct is en dat wanneer deze voorraadgegevens worden gecorrigeerd de omzet met 4 – 8%  kan stijgen.  Een van de Retail-leden van ECR deelde op voorhand dat het bestuur regelmatig de mogelijkheden onderzocht om de omzet in de Retail branche te verbeteren. Over het algemeen was het resultaat dat er grote investeringen met een hoog risico voldaan moesten worden. ECR biedt een nieuw onderzoek aan met de conclusie dat verbetering van de voorraadnauwkeurigheid de omzet stimuleert. Het verbeteren van de nauwkeurigheid brengt weinig risico met zich mee en de investering die gedaan moet worden is mogelijk minimaal.

Tijdens de Webinar ging ECR dieper in op de onderzoeksdoelstellingen en werden een aantal interventies voorgesteld waar retailers en fabrikanten naar kunnen handelen. Na de presentatie deelde Hannah Newton (Business Intelligence Manager voor Tesco PLC) vanuit retailerperspectief de bevindingen en implicaties voor retailerorganisaties.

We hopen dat u van het Webinar heeft genoten en dat u enthousiast bent om aan de slag te gaan met het verkennen van hoe u de inzichten in uw bedrijf kunt benutten.